خب نمیشه آدم از تعطیلات عید و زندگی روزمره اش بگه و از جدایی نادر و سیمین چیزی نگه. منم فیلمو رفتم (روز دوم سال) منم دوسش داشتم اون قدر که دوباره هم دیدمش، درباره ی الی رو هم دوبار رفتم، منم بعد از فیلم به سینمای ایران امیدوار شدم و کلی خوشحال شدم به خاطر همه ی خرس هایی که آقای فرهای جایزه برد.
حرف و تفسیر و بررسی راجع به فیلم زیاده، اصلاً نمیشه از سینما بیرون اومد و حرف نزد و از شخصیت پردازی دقیق و بازی های شگفت انگیز چیزی نگفت. نمیشه از صحنه ی سالاد درست کردن سیمین و دنده عقب رفتن نادر و ...نگفت. اما از وقتی که فیلم و دیدم همش دارم بر می گردم به گذشته به دهه ی هفتاد به برنامه ی "تا فردا". اولین بار فرهادی رو تو این برنامه دیدم، کانال پنج تازه راه اندازی شده بود و منم هر روز منتظر بودم ساعت 7:30 بشه و تا فردا شروع بشه، اون زمان اون قدر بچه بودم که هر چیزی تحت تاثیر قرارم بده اما برام کاملاً واضح بود که تا فردا یه چیز دیگست. یکی از تاثیر گذارترین برنامه هایی که تا به حال دیدم، نمی دونم شاید اگه الام دوباره ببنیمش خنده دار باشه برام اما خودم می دونم این آدمی که الان اینجاست خیلی از اتیکت های اجتماعی شو از اون برنامه یاد گرفته. چند روز پیش تو اخبار داشت در مورد کاهش آلودگی و خاموش نگه داشتن اتوبوس ها در ترمینال و این چیزا می گفت یهو یاد "تا فردا" افتادم که چه گزارش های زیبایی نشون می داد این چیز هایی که تو اخبار می گفت 10/ 15 سال پیش اونجا تاثیر گذار تر بحث شده بود. الان مطمئنم که اگه کمربند ایمنی مو می بندم، تو این شهر شلوغ با آبروداری رانندگی می کنم، گوشه ی اتاقم تو اون کیسه ه کاغذ ها رو جدا می کنم که بازیابی بشه، نسبت به مسائل محیط زیستی حساسم و سعی می کنم همسایه ی خوبی تو آپارتمانمون باشم به خاطر تا فرداست. فرهادی تو زندگی من همیشه کسی بوده که چیزی که گفته تو لحظه بهش احتیاج داشتم. چه اون وقتی که میگه درست رانندگی کنید تهرانی ها! چه این روزا که می گه دروغ نگید، حرفو به کسی که باید بزنید، پیش قضاوت نکنید، ارتباطاتتون مریضه با هم حرف بزنید، به حرف هم گوش بدید. باید حرف فرهادی رو گوش داد چه اون موقع که نگران زندگی اجتماعیمون بود چه حالا که نگران جوون هایی که ظاهراً همه روشنفکرو با معلوماتن و قرار اجتماع بهتری از نسل قبلشون بسازنن و بلدن قوانین رو رعایت بکنن، اما دیگه باید یاد بگیرن درونی تر رو خودشون کار بکنند..... باید حرف فرهادی رو گوش داد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

غم قورت داده شده

Adrenaline Addiction