Fiddler on the Roof or خانه ای روی آب

با اینکه همیشه دوست دارم نگاه مثبتی به زندگی داشته باشم گاهی اوقات وقتی خودمو توی این جامعه می بینم می ترسم. از نگاه کردن به آینده می ترسم.
دیگه خیلی تکراریه که آدم بخواد از اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه شکایت کنه ولی گاهی اوقات برای توصیف شرایطی که توشه به تعبیر های جدید احتیاج داره " خانه ای روی آب" یکی از اوناست.
فیلمشو دیدین دیگه؟ من خیلی دوسش دارم و هر وقت به وضعیت موجود و آینده فکر می کنم چیزی جز خانه ای روی آب به ذهنم نمی رسه و همیشه اون صحنه از فیلمو که دختره ( اسم هنرپیشش یادم نیست ) رو تخت بیمارستان اینو میگه تو ذهنم میاد. اما این جمله خیلی خیلی برای من منفیه برای همین به خاطر شرایط جامعه اسم اینجا رو گذاشتم Fiddler on the Roof چون این مفهوم مثبت برام داره. درسته هردوشون نشون دهنده ی شرایط سخت هستند اماfiddler داره تلاشه خودشو می کنه که یه نغمه ی خوشایند بزنه هر چند در حال سقوط باشه.
چیزی که قضیه رو سخت تر می کنه اینه که مرز بین این دو نگاه خیلی باریکه. این قدر شرایط سخته که آدم ها براحتی می شکنند و به جای اینکه یه fiddler خوب باشن فقط خانه ی روی آبشونو می بینن که این به نظرم نا امیدیه محضه. برای خود منم خیلی پیش اومده مخصوصن این روزا که yahoo alerts! برای من هی خبرای بد راجع به ایران میزنه. اما هی احتیاج دارم به خودم یادآوری کنم برای همین چیز دیگه ای به ذهنم نمی رسه جز اینکه یه نگاه رئالیستی به اطرافم بندازم و بگم نه تنها من بلکه همه
a Fiddler on the Roof
با نغمه های زیبا هستیم.

نظرات

Ng.A. گفت…
hamin fiddler-ha hastan ke donya ro sarapa negah midaran
va baes mishan donya zibatar beshe
merci ke ma hame madyoone shoma fiddlerha hastim ke did mosbat daarid.... :)
‏ناشناس گفت…
هوم،پست جالبی بود..و از اونجایی که من هیچ کدوم از 2 فیلم رو ندیدم تفاوت دیدگاه های 2 طرف رو نمی فهمم...ولی از چیزی که گفتی منظورتو گرفتم! من بچه تیزیم.
دنیا در حال تغییر است و هر روز خبرای بد و خوب زیادی می شنوی...هر روز یکی از امیدهات و اروزهات نقش براب می شن و باید به جاش امیدهای تازه پرورش بدی!!! باید جوری باشه که در اخر شار خروجی امید و ارزوها! مثبت باشه...یا همون دیورژانسش!!! اینم فیزیکیش!
ولی به هر حال همین تلاش برای زنده کردن یا زنده نگاه داشتن امید ها و اروزها و چیزای خوب..هم احتیاج به نیرویی عظیم داره... اون نیروی عظیم رو می خای چه جوری تامین کنی؟باید ته ته وجودت به یه جا بند باشی...یا از اونجا تغذیه کنی...هومم؟؟؟
من آپ کردم.
‏ناشناس گفت…
هو کوشی؟؟ چرا جواب سوالمو نمیدی؟؟؟ بیا اپ کن زود باش...بعدشم کرست دارچینی زدی!؟؟
Fiddler گفت…
shotor junam khodet asle matlabo gofti dige.jaryane hamun niruye azime faghat b nazaram maha gahi zarfiate un niruharo az das midim b hamin khater mohito adamaye atrafemun naghsheshun porrang tar mishe.gahi oghat raahe niru ro barat baaz mikonan gahi baraye moddate tulani mibandanesh...baraye hamin faghat dustaye khubi mesle man dashte basho davateshu kon khunatun ba mamanet soupe jo(Joe) bokhoran :D
MisS nc گفت…
ببین برای بار یومه که کامنت میذارم ، به جان خودت اگه این دفعه هم نیاد ، بمیرم دیگه کامنت نمیذارم.
و اما کامنت . . . هیچم الکی منو فیدلر نکن ! من یه آبی مایل به بلو بیش نیستم.
بعدم شما خیلی با کلاس شدی آ !
رئالیسم و . . . اوه اوه !
‏ناشناس گفت…
هوم؟؟؟کوشی؟؟؟چرا آپ نمی کنی؟دلمون واست تنگی در کرد!

پست‌های معروف از این وبلاگ

غم قورت داده شده

Adrenaline Addiction