سال 2006 از نگاه یک فیدلر

وقتی میخواهی به یک سال قبل یک نگاهی بندازی برای ماهایی که تقویم خورشیدی داریم شاید سخت باشه که خاطرات و حسامونو به میلادی /خورشیدی تفکیک کنیم.
برای من تاریخ میلادی همیشه حس جهانی داره. هیچ وقت بوی ایرانی نمیده اما قسمتهایی از علایق منو با خودش همراه داره.
2006
فکر کنم هیچ وقت این سال میلادی رو یادم نره. 4 سال منتظرش بودم. آرزوهام توش خلاصه میشد. درسته بهشون نرسیدم اما خاطرشون برام موند
2006 برای من یعنی سال جام جهانی سال فوتبال سال آلمان سال بکن بائر
از 4 سال قبلش با یکی از دوستام قرار گذاشتیم که برای دیدن جام جهانی به آلمان بریم. فکر همه چیز رو هم کرده بودیم. عموش اونجا زندگی میکرد و قول همکاری داده بود. اما اوضاع طوری پیش رفت که مخصوصن بعد از ازدواج و تصادف وحشتناکش بیخیال قضیه شدیم.
اما من بیکار نشستم فکر نمی کنم توی این 4 سال خبری مربوط به جام جهانی بوده باشه که من نخونده باشم. از بازسازی استادیوم ها و نحوه ی فروش بلیط گرفته تا شعارهای نوشته شده روی اتوبوس تیمها و وضعیت خانومهای محترم با شغلهایی شریف در طول مسابقات.
برای من جام جهانی در آلمان فقط یکسری مسابقه نبود بلکه یک رخداد فرهنگی ورزشی سیاسی اجتماعی قومی ملی و ....بود. اگه قرار بود من این سال و به نام کسی بذارم بدون شک میگفتم بکن بائر. این انسان فوق العادس اسطوره ی منه و من از همین تریبون بهش خسته نباشید میگم و امیدوارم بزودی رئیس فیفا بشه.
از فوتبال که بگذریم سال 2006 برای من سال آشنایی بیشتر با سینما و موسیقی کلاسیکه(به مفهوم عام). سال اتفاقهای عجیب غریب که مثل اینکه در 2007 هم ادامه داره. سال پر از شادیهای کوچک اما تاثیرگذار و غمهای خانمان برانداز. سال باخت والیبال ایران از ایتالیا با نتیجه ی 1-3
(بعدن این موردها رو بیشتر توضیح میدم)
دعای آخر: ای سال 2006 عزیزی که خیلی دوست دارم لطفن از ذهنم برو بیرون بذار ازت با همه ی تجربه ها عبور کنم و بیام تو زمان حال( بابا یه هفتس تموم شدی دیگه لامصب) کمک کن با اون تجربه ها و حسهای خوب و بد یه سال جدید رو عمیق تر زندگی کنم.
پی نوشت: یه توضیح برای شبهه ای که راجع به شب یلدای من پیش اومده بود: از 1 نیمه شب تا صبح مشغول "فرندز" دیدن بودم :))

نظرات

MisS nc گفت…
خیلی خری !
چرا از عروسی من نگفتی که بهترین اتفاق سال 2006 بود ؟؟؟
کدوم دوستت ؟؟ چه غلطا تو 4 سال پیش یک فنچ بیش نبودی ، کجا قرار آلمان گذاشتی ؟؟
ولی جدی کدوم دوستت که تصادف هم کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من نمیدونســــــــــــــتم !!!!!!!!!
‏ناشناس گفت…
1. اتفاقا سال 2006 برای منم به دلیل مشابه یک سال کاملا به یاد موندنیه. اما فقط به دلیل مشابه... برای تکرار بهترین قسمتش مجبورم 24 سال دیگه صبر کنم. سال 2006 قهرمان جهان شدیم. سالی که ایتالیا بهترین تیم دنیا بود. مطمئنم تو هم مثل من هیچ وقت بازی نیمه نهایی و گل الکس عزیزم رو فراموش نمی کنی. اصلآ نمی تونم برات توضیح بدم که چطور 12 سال پیش بعد از باخت ایتالیا به برزیل تو فینال 94 تا صبح گریه کردم و چطور 12 سال صبر کردم تا بالاخره دیدم که ایتالیا با 3 تا بازیکن یوونتوسی و مربی ای که اسطوره مربیگری تو یووه بوده، برای چهارمین بار قهرمان دنیا شد.
سال 2006 بود که یووه رو له کردن و فرستادن سری "ب"...
می دونی؟ شاید مهمتر از اینها اینه که سال 2006 بود که تازه فهمیدم تو زندگی به کجا می خوام برسم... و فهمیدم که می تونم تنبل نباشم و فقط با تلاشه که می تونم به همه چیز برسم...
2. یه چیزو میدونی فیدلر؟ وبلاگتو که می خونم بیشتر متوجه میشم که اصلا نمیشناسمت و خیلی چیزا راجع به تو هست که نمی دونستم. همیشه واسم یه شخصیت مرموز و ناشناخته بودی.
3. جدی؟؟؟ ببینم "فرندز" واقعا باحاله؟ لوس نیست؟
اتفاقا منم امسال شب یلدای متفاوتی داشتم.
4. جدی قرار بود برین آلمان؟ چه باحال. خوب میشه برنامه گذاشت واسه 4 سال دیگه که جام جهانی تو آفریقای جنوبیه. منم شدیا پایه هستم. بلکه اینجوری آرزوی دیدن آفریقای جنوبیم براورده شه.
5. الان حال دوستت خوبه؟
6. همیشه خوش باشی عزیزم.
‏ناشناس گفت…
hmmmmmm, didi migam vaghte azad ziad dariiiiii!!! :D
Ng.A. گفت…
che bahal...aslan fekr nemikardam ta in had football doost dashte baashi!nakone to pesari?! ;))))

پست‌های معروف از این وبلاگ

غم قورت داده شده

Adrenaline Addiction